Leverans
Leveranser sker i samarbete med Schenker och DSV samt deras samarbetspartners. Om du betalar med kreditkort har du möjlighet att skicka dina varor till en annan leveransadress än din egen. Detta är perfekt om varan ska gå till någon tillfällig bostad eller sommarställe. Om du som privatperson handlar via faktura/delbetalning finns möjligheten ”annan leveransadress” även här. Du identifierar dig då via Bank ID för att få detta godkänt.
Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar.
När du handlar hos Trendrum tillkommer alltid en expeditionsavgift för varje beställning. Expeditionsavgiften varierar och du hittar aktuellt specificerad expeditionsavgift i kassan till din beställning, där det står ”Expeditionsavgift”. Expeditionsavgiften debiteras bland annat med anledning av kostnader för framplockning, emballering, lastning och leveranskontroll.
Större möbler skickas på träpall för att undkomma skador och ge bästa möjliga hantering vid transport. Pallen tillfaller kunden vid leverans och kostar inget extra. Trendrum är betalningsansvariga ifall varan skadas eller kommer bort på väg till dig. Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig. I fall när du som kund anser att leverans dröjer på sådant sätt att du ej längre önskar leverans av beställning, är det ditt ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med dessa köpevillkor.
Om du vid avisering kommer överens med fraktbolaget att de kan ställa leveransen utanför ditt hem utan att du kvitterar att du mottagit leveransen gör du så på egen risk. Trendrum frånskriver sig ansvar om du väljer att göra så. Om du behöver ändra leveransadress och detta meddelas oss efter att godset är skickat från vårt lager avgår en avgift på 375 kr.
Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att mottaga beställningen. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Trendrum antigen per e-post eller telefon. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller om ett försäljningsobjekt har utgått, kommer vi att kontakta kund för att komma överens om en lösning. Trendrum.se meddelar kunden om likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt. Vid eventuell leveransförsening kontaktar vi kunden utan dröjsmål. Kunden har vid leveransförsening rätt att häva köpet utan kostnad. Vi fullföljer alla avtal i enlighet med Konsumentköplagen.
Betalning
Du kan välja mellan att betala med kort, direktbankbetalning, faktura eller delbetalning samt swish. Fakturabetalning och delbetalning är endast möjligt för boende i Sverige.
Betala med kort
Betala med Visa eller MasterCard konto-/kreditkort tryggt och säkert över Internet direkt i samband med din beställning. Din betalning förmedlas av Svea Banks säker kryptering. Svea uppfyller kraven för PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Dina kortuppgifter sänds direkt till banken och kan ej läsas av annan än din bank. Trendrum AB hanterar inga kreditkortsnummer. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning. Vid betalning med konto-/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts. Betalning via Svea sker till Trendrum AB som äger varumärket Trendrum.se och denna webbplats. Du kan läsa mer om Svea på www.svea.com. Eventuell återbetalning sker alltid till det kort som användes vid beställning.
Betala med direktbankbetalning
Vi accepterar direktbankbetalningar från Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB. Alla köp kopplas genom Svea Bank ABs säkra betalserver vilket betyder att information endast går till Svea och inlösande bank. Överföringen av information är krypterad med SSL. Trendrum AB får aldrig ta del av denna information. Direktbetalning via internetbank är avgiftsfri. Du kan läsa mer om Svea på www.svea.com.
Betalning med faktura
- Vid betalning med faktura samarbetar Trendrum AB (”Webbplatsen”) med Svea Bank AB.
- För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Faktura erbjuds endast till privatpersoner som är över 18 år och folkbokförda i Sverige.
- Kreditprövning sker i samband med genomfört köp mot faktura. En kopia på kreditupplysningen skickas till dig som kund.
- Betalningstiden är 14 dagar för konsument och 30 dagar för företag.
- Vid försenad betalning utgår lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår från förfallodagen med f.n. 2 % per månad.
- Återbetalning av obetald faktura regleras mot kvarvarande belopp. Om fakturan som ska regleras är betald kommer återbetalning ske till bankkonto av Svea Bank AB.
- Läs mer om de allmänna villkoren hos Svea Bank AB här. Se även mer info om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI).
Delbetala din beställning
- Vid betalning med delbetalning samarbetar Webbplatsen med Svea Bank AB.
- För att handla mot delbetalning måste du ange ditt personnummer. Delbetalning erbjuds endast till personer som är över 18 år och folkbokförda i Sverige.
- Kreditprövning sker i samband med genomfört köp mot delbetalning. En kopia på kreditupplysningen skickas till dig som kund.
- Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i samband med köp.
- Eventuell uppläggningsavgiften betalas på första inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.
- Läs mer om de allmänna villkoren hos Svea Bank AB här. Se även mer info om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI).
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 395 kr, aviavgift 45 kr: 18,98 %.
Eventuell återbetalning av delbetalning regleras normalt mot kvarvarande belopp.
Eventuell återbetalning av delbetalning regleras normalt mot kvarvarande belopp.